Mając już własny serwis internetowy, dobrze byłoby poinformować zainteresowane osoby o jego istnieniu. Dobrze jest w tym celu zainwestować w usługi firm zajmujących się pozycjonowaniem stron. A jak samemu zdobyć internautów?
Jeżeli serwis jest przyjazny zarówno dla użytkownika jak i botów, można rozpocząć jego reklamę. W zależności od typu serwisu (sklep internetowy, blog, forum, czy inny), sposób za pomocą jakiego można trafić do odbiorców może być różny. W tym celu warto udzielać się na popularnych forach tematycznych związanych z promowanym serwisem, pisząc posty, które przez zainteresowanie czytelników spowodują ich wejście na stronę. Podobnie, dobrze jest także zamieszczać artykuły w popularnych serwisach, powiązanych tematycznie z opisywanym. Jest to dobre rozwiązanie w przypadku posiadania specjalistycznego serwisu. Dodatkowo, niezależnie od typu serwisu, wskazane jest także zamieszczanie treściwych opisów witryny w dobrych katalogach stron, które oprócz kierowania ruchu do promowanego serwisu umożliwiają także lepszą widoczność witryny dla botów przemierzających sieć. W przypadku stron firmowych, właściwe jest także reklamowanie w katalogu firm, który oprócz danych widocznych w zwykłych katalogach, umożliwia dla efektywniejszego kontaktu zamieszczenie danych teleadresowych firmy, czy też jej lokalizację na mapie celem szybkiego sprawdzenia dojazdu. Mówiąc w dużym skrócie – czym lepiej widoczna witryna w internecie, tym większa jej wartość dla botów zbierających informacje na temat wszystkich dostępnych witryn.
Starając się dostosowywać serwis do potrzeb odbiorców, oraz solidnie go linkując, można we własnym zakresie osiągnąć całkiem dobre efekty.
Skorzystałem z powyższych katalogów i póki co brak efektów na chwilę obecną — > ozgaogrody.pl
Ciekawy artykuł, nie odchodząc od tematu ostatnio zacząłem korzystać z bezpłatnego portalu, na którym można promować produkty i usługi netini.pl/
Cieszę się, że spodobał Ci się ten artykuł 🙂